کارگاه آموزشی مدیریت وبسایت دانشگاه جهت افزایش آگاهی و دانش کارشناسان روابط عمومی بعنوان رابطین سایت خبری در سالن جلسات اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث ایلام برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی، این کارگاه آموزشی که با حضور دکتر سیدنور علیمرادی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی، مهندس محمدرضا سپهر مدیر روابط عمومی، متین نصیری کارشناس وبسایت دانشگاه و جمعی از کارشناسان روابط عمومی ستاد و واحدهای تابعه بصورت حضوری و آنلاین برگزار شد؛ مباحثی از جمله ویژگی ها و اصول نگارش خبر، طراحی صفحات و مدیریت محتوا ارائه شد.
این جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، آغاز شد.
در ابتدای کارگاه مسئول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث ایلام به عنوان میزبان کارگاه، در خصوص شرح وظایف پرسنل فوریت های پزشکی، تعداد پایگاه های اورژانس، تعداد دستگاه های آمبولانس، هلی کوپتر و ... توضیحاتی را برای حضار داد.
محسن ویسی سپس در خصوص نرم افزار InShot، ویژی ها و قابلیت این اپلیکیشن جهت طراحی عکس ها و ساخت کلیپ آموزش لازم را داد.
در ادامه مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث ایلام ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه، اظهار داشت: روابط عمومی وظیفه آگاهی بخشی، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و پیوند مدیریت، کارکنان و عموم مردم را به عهده دارد.
دکتر علیمرادی، اداره روابط عمومی را چشم و گوش هر موسسه و عامل ارتباطات بهتر و بیشتر بین مخاطبان با آن سازمان و بالعکس معرفی کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه در این جلسه ضمن اشاره به نقش روابط عمومی ها به عنوان رابط بین دستگاه اجرایی و مردم گفت: شفاف سازی خدمات، ارسال اطلاعات صحیح و به موقع، پاسخگویی به مخاطب، افکار سنجی درون و برون سازمانی و ارجاع به بالاترین مقام سازمان در جهت تعالی خدمات از مهمترین وظایف روابط عمومی هاست.
مهندس سپهر خواستار فعال سازی دریافت نظرات و پیشنهادات در سایت دانشگاه شد و گفت: روابط عمومی ها نباید بصورت یکسویه تنها گزارش دهنده باشند بلکه به عنوان گوش شنوای سازمان لازم است که مشکلات، نیازها و کمبودها را دریافت نمایند.
سپهر در بخش دیگری از جلسه، راجع به ارتباط تصویری و نوشتاری به تبیین موضوع پرداخت و مثال هایی را جهت روشن شدن مسأله عنوان کرد.
در ادامه کارگاه، کارشناس روابط عمومی ستاد دانشگاه اظهار داشت: خبري كه از طريق وسايل ارتباط جمعي به اطلاع مردم ميرسد بايد «درست»، «روشن» و «جامع» باشد. آنچه مسلم است بايد از مرحله گردآوري اطلاعات تا مرحله ارائه، حاوي اطلاعات صحیح باشد.
متین نصیری افزود: ارائه اطلاعات درست به مخاطبان از وظايف مهم رسانههاي خبري است و اطمينان از درستي مطالب از ضروريات این حرفه است. بايد رويداد آنطور كه هست ارائه شود نه آن طور كه خبرنگار مايل است اتفاق افتاده باشد.
نصیری تصریح کرد: صراحت لهجه و روشني نوشتاري خبرنگار، از ويژگيهاي مهم اين حرفه است. اگر اطلاعات به زبان ساده، رسا و روشن بيان نشود در جلب مخاطب موفق نبوده و قابل درك نخواهد بود. به كاربردن اصطلاحات پزشكي، فني و حقوقي بايد طوري باشد كه براي همگان قابل فهم و درك باشد.
وی هچنین در خصوص جامعیت خبر، ارزش های خبری و عناصر خبر نکات مهمی را عنوان نمود.
کارشناس روابط عمومی دانشگاه افزود: معیارهایی که به تنهایی يا گاه با ترکيب با يکديگر، يک رويداد را پديد ميآورند و در ماهيت خود رويداد وجود دارند، ارزشهاي خبري ناميده ميشوند.
متین نصیری ارزشهای خبری را برشمرد و گفت: این ارزش ها عبارتند از: دربرگیری (فراگیری)، شهرت، برخوردها، اختلافها، درگیریها، منازعهها، استثناءها، شگفتنیها، بزرگی و فراوانی تعداد و مقدار، مجاورت، زمان یا تازگی رویداد، که باید در نوشتن خبر به آنها توجه داشته باشیم.
نصیری ضمن بیان ویژگی تهیه یک خبر خوب و جامع، اظهار داشت: یک خبر جامع شامل سه عنوان اصلی تیتر، لید و متن خبر می باشد که باید در نوشتن خبر رعایت کنیم.
در بخش پایانی کارگاه به منظور توانمندسازی همکاران، با تعیین گروه بندی، از همکاران خواسته شد یک متن خبری با رعایت کلیه نکات گفته شده در جلسه نوشته و تحویل کارشناس روابط عمومی دانشگاه داده شود.