X

اخبار

تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 اسفند 1404
برگزاری نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دهلران

  برگزاری نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دهلران

امتیاز: Article Rating

 

این نشست با دستورکار پیشگیری، کنترل و مراقبت از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان (زئونوز) و افزایش نظارت های بهداشتی محیطی،سلامت کارکنان ، اهمیت مصرف نان کامل و پیشگیری از بیمارهای غیر واگیر با حضور دکتر یگانه فرماندار ویژه شهرستان، سرپرست شبکه بهداشت دکتر شهریار رسولی و سایر مسئولین برگزار شد. نکات برجسته این گزارش به شرح زیر است :

تأکید بر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با بیماری سالک: لزوم اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، اقدامات فرهنگی و اطلاع‌رسانی دقیق برای کاهش این بیماری و تأکید بر کنترل ناقلین و جوندگان، شناسایی مناطق آلوده و جمع‌آوری نخاله‌ها توسط شهرداری‌ها به عنوان راهکارهای مقابله با سالک . لزوم تقویت نظارت‌های بهداشتی: در این نشست بر ضرورت تقویت نظارت بر عرضه مواد غذایی، میوه و سبزیجات و همچنین انجام بازدیدهای مشترک محیطی و پایش‌های مستمر برای ارتقای شاخص‌های سلامت تأکید شد. اهمیت همکاری بین‌بخشی: فرماندار دهلران سلامت را زمینه‌ساز تمام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانست و تحقق آن را نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم عنوان کرد. سرپرست شبکه بهداشت نیز بر همکاری و همافزایی دستگاه‌های اجرایی در راستای کنترل بیماریها به عنوان یک ضرورت حیاتی تأکید نمود.

تصاویر
  • برگزاری نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان دهلران
ثبت امتیاز